10 pravidiel platných pre prevádzku hotelov

TUI Travel začína realizovať plán pre opätovné otvorenie hotelov pre turistov. Sebastian Ebel, člen predstavenstva TUI, uviedol, že výskum ukazuje a potvrdzuje, že dva najdôležitejšie faktory pre úspešný boj s koronavírusom Covid U-19 sú bezpečnosť a hygiena.

Podrobnosti plánu pripraveného TUI sú nasledovné:


Organizácia hotela

1) Online Check-in: Hostia sa môžu registrovať bezkontaktne prostredníctvom webových stránok hotelov alebo aplikácie vo svojich mobilných zariadeniach.

2) Pravidlo sociálnej vzdialenosti: Vo všetkých spoločných priestoroch hotelových komplexov bude povinná vzdialenosť medzi klientmi aj personálom vo vzdialenosti 1,5 metra. Stoly v reštauráciách budú po odchode klientov ihneď upratané a vydezinfikované.

3) Rozdelenie personálu: zamestnanci budú pracovať v menších skupinkách, aby sa predišlo riziku nakazenia koronavírusom.

4) Reštaurácia: kapacita reštaurácií sa výrazne zníži a počet hostí bude obmedzený. Medzi stolmi, bude povinná minimálna vzdialenosť 1,5 metra.

5) Pracovná doba personálu: s cieľom zabezpečiť hosťom maximálne pohodlie bude pracovná doba predĺžená nielen v reštauráciách, ale pri všetkých hotelových službách.

6) Zábava: aktivity: povolené budú športy a aktivity s malým počtom účastníkov, aby sa zamedzilo čo najviac osobnému kontaktu medzi ľuďmi. Napríklad bude povolený golf, tenis, stolný tenis, biliard a individuálne športy. Kolektívne hry nebudú povolené (futbal, volejbal atď.). Nové štandardy budú zavedené aj pre SPA, detské kútiky.

7) Hygiena: vo všetkých spoločných priestoroch hotela bude zriadený väčší počet hygienických miest s možnosťou využitia dezinfekčných prostriedkov, ktoré budú pravidelne dopĺňané.

8) Upratovanie a dezinfekcia izieb: ubytovacie priestory (izby) budú dôkladne vyčistené a vydezinfikované pred príchodom hostí a rovnako tak po ich odchode. Dôkladná pozornosť sa bude venovať kúpeľniam a sociálnemu zariadeniu.


9) Samoobslužné pulty: budú obmedzené, jedlo bude podávané personálom vybaveného ochrannými pomôckami a priehľadnou zástenou, tak ako je tomu teraz už v obchodoch.

10) Školenie personálu: TUI vyškolí všetkých svojich hotelových zamestnancov v boji proti koronavírusu. Prvá tréningová brožúra bude sprístupnená tento týždeň.